اخبار

جلسه تدوین برنامه اجرایی کاربست نتایج پژوهشی و ارزیابی عملکرد پژوهشی استان گیلان   [ +0 | -0 ]

جلسه تدوین برنامه اجرایی کاربست نتایج پژوهشی و ارزیابی عملکرد پژوهشی استان گیلان

 جلسه تدوین برنامه اجرایی کاربست نتایج پژوهشی و ارزیابی عملکرد پژوهشی استان گیلان در دفتر آموزش و پژوهش توسعه آینده نگری با حضور سرپرست مرکزعلیرضا محمدی گرفمی انجام پذیرفت


جلسه تدوین برنامه اجرایی کاربست نتایج پژوهشی و ارزیابی عملکرد پژوهشی استان گیلان در تاریخ 1398/4/31 ساعت 10 الی 12 مکان دفتر آموزش و پژوهش و توسعه آینده نگری برگزار شد.

جناب آقای علیرضا محمدی گرفمی رئیس محترم مرکز آموزش و پژوهش های توسعه و آینده نگری استان ضمن خیرمقدم و تشکر از اعضای محترم جهت حضور در جلسه، سیاستگذاری را امری مهم قلمداد نمودند و خاطر نشان کردند که از گزارش ها و طرح های مدون در این خصوص استقبال می نمایند. و خواستار مشارکت و حمایت متخصصان و تمام عزیزانی که در این زمینه فعالیتی دارند، شدند.

در شروع جلسه آقای دکتر ملک اخلاق فرمودند که جهت گیری پژوهش در استان ما مبهم بوده و اگر بنا باشد پژوهشی انجام دهیم ابتدا باید جایگاه پژوهشی استان و جایگاه توسعه یابی آن را بدانیم. پژوهشگر باید آمایش، برنامه توسعه و چشم انداز و همچنین تراز استان در کشاورزی، صنعت، تجارت، توریسم، و ... را بداند. مرکز آموزش و پژوهش های توسعه و آینده نگری می تواند در سطح استان از لحاظ تئوری و نظریه پردازی این جهت گیری ها را مشخص کند و کارکردهای گذشته را بصورت گزارش تحلیلی تهیه نماید. استان گیلان باید فعالیت ها و پژوهش های نوآورانه انجام دهد و در این خصوص پژوهش های بین دستگاهی بسیار حائز اهمیت است.

سپس دکتر نصرتی توضیحاتی در خصوص نظام نظارت و ارزیابی فرایند پژوهشی استان دادند و اینکه جلساتی در سال 1396 توسط مرکز آموزش و پژوهش های توسعه و آینده نگری برگزار شده بود که به بررسی وضع موجود و ارزیابی پژوهشی دستگاه های اجرایی می پرداخت تا فعالیت های خود را در 5 مرحله انجام دهند.

دکتر پایندانی  اظهار داشتند که افراد در کار تیمی اول از همه باید توزیع اطلاعات داشته باشند. پژوهش راه حل مساله است. مساله فرصت است. کل مدیران باید باور کنند که در دستگاه اجرایی شان مساله وجود دارد. همه دستگاهها و سازمان ها ملزم باشند که بگویند مسائل سازمانی آنها چیست. ما باید دنبال تضمین حرکت بگردیم. ما باید خوداظهاری داشته باشیم. گیلان باید بازار خرید و فروش دانش باشد. فقط مرکز آموزش و پژوهش های توسعه و آینده نگری می تواند نقش کلیدی و مهمی ایفا نماید. مرکز آموزش و پژوهش محل تحول از خوب به عالی است. مرکز آموزش و پژوهش های توسعه و آینده نگری به دستگاه های اجرایی که بسته است وارد شود و در کنار مدیران قرار بگیرد و یک پله آنها را به جلو حرکت دهد.

سرکار خانم صابری خاطرنشان کردند به اعتبار اینکه مرکز آموزش و پژوهش فرصتی داده و تیم مساله یابی بوجود آمده اول از همه از مرکز باید شروع کرد. اشتباهی که دستگاه های اجرایی با آن مواجه هستند این است که بدون رعایت این اولویتها پژوهش های خود را بصورت موازی انجام می دهند و برای همین به نتیجه مطلوب نمی رسند.

آقای یحیی زاده با اشاره به نقش مرکز آموزش و پژوهش به عنوان یک نهاد ناظر بر عملکرد آموزشی و پژوهشی استان، جهت پایش و نظارت عملکرد باید سیستمی تهیه داشته باشیم و این همفکری و کمک اعضای جلسه را می طلبد. 

اعضای جلسه آقایان دکتر اسماعیل ملک اخلاق، دکتر جمشید پایندانی، دکتر علیرضا نصرتی، علیرضا محمدی، مسعود یحیی زاده، افشین عسکری، داریوش رفیعی و خانمها طاهره صابری و احسانه فردی

اهمیت: 1/5


تگ‌ها:  

نظرات

پست شده توسط: admin
در روز 1398/5/1 ساعت 10:33:51, شاخه: General, چاپ, ایمیل