اخبار

جلسه بررسی عملکرد و ارائه گزارش طرح پژوهشی، ارائه الگوی توسعه ‌یافته ارزش ویژه برند استان گیلان    [ +0 | -0 ]

جلسه بررسی عملکرد و ارائه گزارش طرح  پژوهشی، ارائه الگوی توسعه ‌یافته ارزش ویژه برند استان گیلان

ارائه الگوی توسعه ‌یافته ارزش ویژه برند استان گیلان کارفرما: استانداری گیلان ارائه دهنده دانشگاه گیلان

 


در كنار عدم تعاملات جهاني در حوزه گردشگري، استفاده نكردن از جاذبه هاي فرهنگی براي ورود گردشگر به ايران و سياسي شدن گردشگري، مي توان كم توجهي به مقوله برند  و برندسازي  را بزرگترين مشكل اين صنعت در ايران دانست. بررسي ها نشان مي دهد كه با توجه به توانمندي هاي بالقوه و بالفعل استان در صنعت گردشگري، جذب گردشگران، بايد ده و بلكه صد برابر رقم موجود باشد. گیلان دهمین استان پرجمعیت و بیست و هشتمین استان وسیع ایران است. گیلان، توانایي تبدیل شدن به منطقه بزرگ گردشگري و تأمین نیازهاي مختلف گردشگران را دارد تا بتواند خود را به عنوان یک برند مقصد گردشگری در سطح ملی و حتی بین المللی مطرح سازد.

  • در این زمینه شناسایی ابعاد و شاخص های ارزش ویژه برند مقصد گردشگری کمک شایانی به ایجاد تجربه ای لذت بخش و خاطره ای به یادماندنی در گردشگران می کند و منجر به جذب بیشتر گردشگر و رونق گردشگری منطقه خواهد شد.
  • در این پژوهش،  دو تحلیل مفهومی از ارزش وبژه برند  و ابعاد پایه آن با استفاده از دستاوردهای مفهومی خود ارائه می شود. سپس شاخصهای ابعاد اصلی ارزش ویژه برند مقصد  را توسعه و اندازه گیری میگردد.

پیشنهادهای راهبردی توسعه ارزش ویژه برند گردشگری دراستان گیلان شامل:

  • احداث رستوران های زنجیره ای ارزان قیمت
  • احداث کمپینگ ها و اردوگاه ها برای استفاده عموم
  • برقراری خطوط حمل و نقل عمومی کارا و تورهای کوتاه مدت
  • نظارت بر کیفیت بهداشت و قیمت های مراکز ارائه خدمات گردشگری
  • متنوع نمودن تسهیلات گردشگری در نزدیکی سواحل
  • ارتقاء سطح کیفی و کمی برنامه های مربوط به توریسم سلامت
  • توسعه اقامتگاه های بوم گردی
  • توجه به ابعاد زیست محیطی در برنامه ریزی های گردشگری منطقه
  • ایجاد و توسعه فضاهای عمومی مناسب
اهمیت: 1/5


تگ‌ها:  

نظرات

پست شده توسط: admin
در روز 1397/12/7 ساعت 12:25:03, شاخه: General, چاپ, ایمیل