اخبار سازمان

برگزاری چهارمین جلسه کمیته نظام اداری تدوین برنامه ششم توسعه استان   [ +122 | -58 ]

برگزاری چهارمین جلسه کمیته نظام اداری  تدوین برنامه ششم توسعه استان

در راستای تدوین برش استانی  برنامه  ششم توسعه، چهارمین جلسه کمیته تخصصی نظام اداری با حضور نمایندگان تعدادی از دستگاههای اجرایی و  بخش خصوصی تشکیل و نسبت به شناسایی چالش ها و تنگناهای نظام اداری اقدام گردید.


در این جلسه که  نمایندگان استانداری گیلان، اقتصادی و دارایی، دامپزشکی، ورزش و جوانان،آموزش و پرورش، بهزیستی، منابع طبیعی، تعاون کار و رفاه اجتماعی و صنعت معدن و تجارت استان به همراه نمایندگانی از بخش‌های غیر دولتی طرف قرارداد دستگاههای نامبرده حضور داشتند اهم مشکلات نظام اداری در استان گیلان که برخی از آنان به طور جدی از مانع فعالیت و حضور بخش خصوصی شده است به شرح ذیل مشخص گردید:

  • ابهام در نقش هر یک از فعالان توسعه و عدم تقسیم کار بین دولت، بخش خصوصی، سمن ها، مدیریت محلی و مردم.

  • استقرار عناصر سه گانه مدیریت شامل: برنامه ریزی، اجرا و نظارت در یک دستگاه که موجب انفعال بخش خصوصی می گردد.

  • گسترش غیرمتعارف حجم دولت

  • عدم وجود قوانین و مقررات لازم جهت حمایت از فعالان بخش غیر دولتی برای حضور موثر در فضای رقابتی.

  • تعدد و تداخل مراجع تصمیم گیری.

  • نارسایی قوانین و مقررات موجود در زمینه پیشگیری و برخورد با فساد اداری که باعث کند شدن و تضعیف بخش خصوصی سالم می شود.

  • عدم شناسایی و کنترل گلوگاههای فسادخیز

  • عدم وجود بانک اطلاعاتی از فعالان بخش خصوصی.

  • عدم وجود نظارت در بخش های واگذار شده به غیر دولتی.

  • فقدان مدیریت یکپارچه و سیاست های یکسان به منظور استقرار دولت الکترونیک.

  • عدم استفاده از استاندارد های واحد در تولید پایگاه داده و در نتیجه عدم امکان برقراری ارتباط آسان و  تبادل داده های بین دستگاهی.

  • عدم وجود اعتبارات کافی مختص توسعه دولت الکترونیک.

  • ضعف در زیرساخت های مخابراتی و سخت افزاری و نرم افزاری موجود.

  • آشنایی ناکافی مدیران، کارکنان و مردم با مباحث فناوری اطلاعات و ارتباطات .

  • عدم شناسایی و احصاء دقیق خدمات قابل ارائه به دفاتر پیشخوان.

  • بی تاثیر بودن انتظارات و ارزیابی هایی خدمت گیرندگان در سیاست ها و روش های واحد خدمت دهنده .

  • کم توجهی به اعمال نتایج نظارت و ارزیابی دستگاهها و مدیران در نظام های مدیریتی و انتصاب.

  • عدم تعادل در حقوق کارکنان در مشاغل مشابه بین دستگاههای مختلف.

  • ضعف در نظام بودجه ریزی و تمرکز بر ساختار مالی دولت.

  • عدم یکپارچگی در فرآیند تهیه و تدوین پیش نویس قوانین و لوایح .

  • صدور بخشنامه های بخشی و عدم تطابق آنان با اهداف نقشه راه اصلاح نظام اداری.

  • عدم وجود ضمانت اجرایی جهت اجرای برنامه های تحول در نظام اداری.

همچنین با توجه به اهمیت و حساسیت حرکت دولت به سمت دولت الکترونیک و شفاف سازی روند خرید و مناقصات و مزایده های دولتی ، روند استقرار سامانه تدارکات الکترونیک دولت با حضور نمایندگان سازمان توسعه تجارت و صنعت معدن تجارت استان مورد بررسی قرار گرفت و نسبت به شناسایی موانعی که موجب کندی استقرار آن در گیلان می گردد اقدام گردید و مقرر گردید بعد از ارائه گزارش مکتوب توسط سازمان صعت معدن و تجارت استان، نسبت به ارائه راه حل جهت برطرف نمودن تنگناهای آن اقدام شود.

 



تگ‌ها:  

نظرات

ارسال نظر

نام کاربر:
عنوان:
نظر:
پست شده توسط: روابط عمومی
شاخه: خبرهای سازمانی, چاپ, ایمیل